In geval van klachten is het eerste doel om uw onvrede eerst met de zorgverlener te bespreken en te kijken of u er samen uit kunt komen. Klachten kunnen zowelmondeling als schriftelijk ( l.kobussen@bijdelinden-psychosynthese.nl )worden ingediend. Na ontvangst wordt de klacht zo snel mogelijk, binnen 2 weken, met u besproken en wordt gekeken naar oplossingen of verdere stappen. Mocht dit om welke reden dan ook niet mogelijk zijn, dan wordt u hierover geïnformeerd door Bijdelinden. Na afhandelen van de klachtenprocedure ontvangt u een schriftelijke bevestiging van de uitkomst van de procedure. Alles zal schriftelijk worden vastgelegd. Er zal zorgvuldig worden omgegaan met de verkregen informatie.
Lukt het niet er samen uit te komen, dan kunt u zich beroepen op de onafhankelijke klachtenprocedure van het NVPA dan wel de geschilleninstantie het SCAG. De procedure is te vinden op de website van de NVPA en/of SCAG via deze link nvpa.org/content/voor-clienten-1 Praktijk Bijdelinden voldoet hiermee aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
Wanneer u een klacht indient via de NVPA of het SCAG informeert u de zorgverlener te alle tijde vooraf.